English

Maxima Medisch Centrum Over MMC Nieuwsoverzicht Máxima Medisch Centrum gebruikt social media het best

Máxima Medisch Centrum gebruikt social media het best

6 november 2014

Máxima Medisch Centrum is gekozen tot het ziekenhuis dat het beste gebruik maakt van social media.

  

Onderzoekers Ruud Kessels en Anne van der Heyden namen alle ziekenhuizen in Nederland onder de loep. Máxima Medisch Centrum krijgt binnenkort de wisselbeker die bij het winnen van de zogeheten 'savvy-award 2014' hoort.

“Hoe een ziekenhuis met de patiënt omgaat op social media is van wezenlijk belang voor de ervaring van de cliënt", zo legt Kessels uit.

 

Webmaster MMC is een trotse Cintha van Libergen: “Ooit begonnen op Hyves, groeide het social media beleid van MMC uit tot een professionele tak van sport waar we inmiddels veel erkenning voor krijgen in het hele land. MMC probeert dichtbij de mensen en midden in de samenleving te staan. Onze volgers moeten het gevoel hebben dat ze ons al kennen voordat ze het ziekenhuis binnenkomen. Social media geven ons de kans om gesprekken te voeren met patiënten, betrokkenen en collega’s. Zo kunnen we onze trots delen. Dat doen we met het communicatieteam, maar we hebben ook enthousiaste twitterende artsen, zoals Rob Janssen en Martijn Terborg.”

 

Meer weten over het onderzoek? Lees hier het volledige artikel.
Meer weten wat MMC doet op social media? Kijk dan op http://www.mmc.nl/over_mmc/social_media

E-mail de webmaster

Meer MMC websites: