Een vraag stellen via MijnMMC (e-consult)

Heeft u na uw afspraak nog een medische vraag over uw zorgtraject aan uw zorgverlener? Dan kunt u deze stellen via een beveiligd mailsysteem in MijnMMC. Dit noemen we een e-consult. Het e-consult is bedoeld voor medische niet-spoedeisende vragen die gaan over uw zorgtraject zoals bijvoorbeeld uw diagnose of behandeling.

Op de pagina ‘e-consult’ in MijnMMC kunt u een nieuw e-consult starten, nieuwe e-consultberichten lezen en te beantwoorden en ‘gesloten’ e-consulten teruglezen.

  • Heeft u een vraag over een nieuw onderwerp? Start dan een nieuw e-consult.
  • Heeft u vragen of opmerkingen binnen een openstaand onderwerp? Ga dan naar het betreffende onderwerp en reageer op het laatste bericht.
  • Onderwerpen waar ‘Gesloten’ achter staat, kunnen niet meer beantwoord worden.

Hoe werkt een e-consult?

Volg onderstaande stappen om een vraag te stellen via MijnMMC:

  1. Log in op MijnMMC.
  2. Ga naar ‘e-consult’ en klik op de knop ‘Start nieuw e-consult’. U kunt nu een bericht opstellen voor uw specialist.
  3. Klik op ‘Kies uw specialisme’ en selecteer het specialisme waarvoor het bericht bedoeld is.
  4. Vul het onderwerp van het bericht in en typ uw medische vragen of opmerkingen in het tekstveld.
  5. Klik op ‘Verzenden’ om uw bericht naar uw specialist te verzenden.
  6. Wilt u een e-mail ontvangen zodra er een reactie op uw vraag klaarstaat in MijnMMC? Zet dan het vinkje ‘Ik wil een E-mail ontvangen als ik een E-Consult bericht heb gekregen of herhaalmedicatie is voorgeschreven’ aan op de startpagina van MijnMMC.

Nog vragen over een e-consult?

Kijk dan eerst of uw vraag wordt beantwoord bij de veelgestelde vragen.

  • Kan ik gebruikmaken van het e-consult?

    Deze mogelijkheid is beschikbaar voor alle patiënten die vanaf 6 april 2021 een afspraak hebben (gehad) in Máxima MC. Voor een aantal patiënten, afhankelijk van de polikliniek waar zij onder behandeling zijn, is deze optie al langer beschikbaar.

  • Waarvoor gebruik ik een e-consult?

    Een e-consult is een alternatief voor een telefonische vraag of e-mail. U stelt eenvoudig en veilig uw vraag via MijnMMC. Een e-consult kunt u gebruiken bij vragen die niet kunnen wachten tot de volgende afspraak.

  • Hoe lang duurt het voordat ik een reactie ontvang op mijn vraag?

    Dit is verschillend per polikliniek. Gemiddeld duurt het maximaal vijf werkdagen voordat u een reactie ontvangt op uw vraag.

  • Hoe weet ik dat er een reactie klaarstaat op mijn e-consult in MijnMMC?

    • Zet het vinkje ‘Ik wil een E-mail ontvangen als ik een E-Consult bericht heb gekregen of herhaalmedicatie is voorgeschreven’ aan op de startpagina van MijnMMC.
    • Zorg dat het juiste e-mailadres is ingevuld op de startpagina van MijnMMC.
    • U ontvangt een e-mail als er een reactie op uw vraag klaarstaat.
    • Log in bij MijnMMC om het bericht te kunnen lezen.
  • Waar kan ik mijn eerdere verstuurde e-consults terugvinden?

    De e-consulten zijn terug te vinden onder het kopje ‘e-consult’.

  • Ik heb een vraag gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen. Wat moet ik doen?

    Als u binnen 5 werkdagen geen antwoord heeft ontvangen, neemt u contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent.