Telefonisch een afspraak maken?
Maakt u bij voorkeur telefonisch een afspraak dan belt u naar de desbetreffende polikliniek of afdeling. In het overzicht vindt u de contactgegevens van de verschillende poliklinieken:
Wilt u een afspraak maken bij Máxima MC of uw geplande afspraak verzetten of annuleren? Op deze pagina vindt u meer informatie hierover.
Bloedprikken en materialen inleveren voor onderzoek kan alléén op afspraak. Op deze manier voorkomen we volle wachtkamers. U maakt eenvoudig zelf online een afspraak. Bekijk de pagina Bloed prikken voor meer informatie.
Voor het maken van een eerste afspraak doet u dit aan de hand van de verwijsbrief van uw huisarts (ZorgDomein verwijzing).
Zonder verwijsbrief vergoedt uw zorgverzekeraar de zorgkosten mogelijk niet. Op de pagina Kosten en vergoeding vindt u meer informatie over de vergoeding van een behandeling.
Klik op onderstaande button om een afspraak te maken.
Voor het maken van een vervolgafspraak, of uw geplande afspraak verzetten of annuleren logt u in via het patiëntenportaal MijnMMC. Om in te loggen heeft u uw DigiD nodig.
Afspraak maken via MijnMMC
Afspraak maken via polikliniek
Voor een aantal poliklinieken komt u automatisch uit bij ons klantcontactcentrum (KCC) zij plannen dan een afspraak voor u in.
Bij het maken van een afspraak zijn de volgende gegevens nodig:
Maakt u bij voorkeur telefonisch een afspraak dan belt u naar de desbetreffende polikliniek of afdeling. In het overzicht vindt u de contactgegevens van de verschillende poliklinieken:
We vragen u de volgende gegevens bij de hand te houden voor het maken van uw afspraak:
Na het maken van de afspraak ontvangt u een afspraakbevestiging via de post of per mail. Hierin leest u of uw afspraak digitaal (of telefonisch) plaatsvindt, of dat u in het ziekenhuis verwacht wordt.
U ontvangt 48 uur van tevoren een afspraakherinnering per mail.
Voor het maken van een controle-afspraak belt u naar de polikliniek waar u onder behandeling bent. U heeft geen nieuwe verwijzing van uw huisarts nodig als u nog onder behandeling bent van de specialist.
De contactgegevens van de verschillende poliklinieken vindt u in dit overzicht.
Controle-afspraak inplannen via MijnMMC
Afhankelijk van de polikliniek waar u onder behandeling bent, kunt u ook een controle-afspraak inplannen via MijnMMC.
In Máxima MC maken we gebruik van verschillende digitale communicatiemiddelen zoals beeldbellen. In overleg met uw zorgverlener bepaalt u of uw afspraak digitaal plaatsvindt of op de polikliniek. Er zijn verschillende vormen van digitaal contact. Op de pagina Digitale zorg zetten we ze voor u op een rij.
Kunt u onverwacht echt niet naar uw afspraak komen? Laat ons dit dan zo snel mogelijk weten. Bel – uiterlijk 24 uur vóór de afspraak – met de polikliniek. Zo kunnen wij iemand anders helpen in uw plaats. Heeft u uw afspraak afgezegd? Dan is het van belang dat u zelf contact opneemt met de polikliniek om een nieuwe afspraak in te plannen.
Afhankelijk van de polikliniek waar u onder behandeling bent, kunt u uw afspraak ook wijzigen via patiëntenportaal MijnMMC. Dit kan tot 7 dagen voor de afspraak.
In Máxima MC doen we ons best om u zo snel mogelijk te helpen. In het overzicht met wachttijden ziet u wanneer u ongeveer terecht kunt voor een eerste afspraak op de polikliniek, voor een behandeling of voor een onderzoek.