Uw afspraak

Wilt u een afspraak maken bij Máxima MC of uw geplande afspraak verzetten of annuleren? Op deze pagina vindt u meer informatie hierover.

Een afspraak maken om bloed te prikken

Bloedprikken en materialen inleveren voor onderzoek kan alléén op afspraak. Op deze manier voorkomen we volle wachtkamers. U maakt eenvoudig zelf online een afspraak. Bekijk de pagina Bloedprikken voor meer informatie.

Bloedprikken? Maak een afspraak

Een eerste afspraak maken

Voor het maken van een eerste afspraak doet u dit aan de hand van de verwijsbrief van uw huisarts (ZorgDomein verwijzing).

Zonder verwijsbrief vergoedt uw zorgverzekeraar de zorgkosten mogelijk niet. Op de pagina Kosten en vergoeding vindt u meer informatie over de vergoeding van een behandeling.

Klik op onderstaande button om een afspraak te maken.

Afspraak maken met ZorgDomein-verwijsnummer

Vervolgafspraak maken via MijnMMC

Voor het maken van een vervolgafspraak, of uw geplande afspraak verzetten of annuleren logt u in via het patiëntenportaal MijnMMC. Om in te loggen heeft u uw DigiD nodig.

Afspraak maken via MijnMMC
Afspraak maken via polikliniek

Voor een aantal poliklinieken komt u automatisch uit bij ons klantcontactcentrum (KCC) zij plannen dan een afspraak voor u in.

Bij het maken van een afspraak zijn de volgende gegevens nodig:

  • uw naam en geboortedatum;
  • voor welk specialisme u een afspraak wilt maken;
  • is het uw eerste bezoek aan de specialist of een vervolgbezoek?
  • Telefonisch een afspraak maken?

    Maakt u bij voorkeur telefonisch een afspraak dan belt u naar de desbetreffende polikliniek of afdeling. In het overzicht vindt u de contactgegevens van de verschillende poliklinieken:

    Contactgegevens poliklinieken

  • Welke gegevens heeft u nodig bij het inplannen van een afspraak?

    We vragen u de volgende gegevens bij de hand te houden voor het maken van uw afspraak:

    • Uw persoonlijke gegevens zoals adres, woonplaats en BSN-nummer;
    • De specialist bij wie u een afspraak wilt maken;
    • Het inschrijfnummer van uw ziektekostenverzekering;
    • De verwijsbrief van de huisarts.
  • Wat gebeurt er na het maken van de afspraak?

    Na het maken van de afspraak ontvangt u een afspraakbevestiging via de post of per mail. Hierin leest u of uw afspraak digitaal (of telefonisch) plaatsvindt, of dat u in het ziekenhuis verwacht wordt.

    U ontvangt 48 uur van tevoren een afspraakherinnering per mail.

  • Hoe kan ik een afspraak maken voor een controle-afspraak?

    Voor het maken van een controle-afspraak belt u naar de polikliniek waar u onder behandeling bent. U heeft geen nieuwe verwijzing van uw huisarts nodig als u nog onder behandeling bent van de specialist.

    De contactgegevens van de verschillende poliklinieken vindt u in dit overzicht.

    Controle-afspraak inplannen via MijnMMC
    Afhankelijk van de polikliniek waar u onder behandeling bent, kunt u ook een controle-afspraak inplannen via MijnMMC.

  • Digitale of telefonische afspraak

    In Máxima MC maken we gebruik van verschillende digitale communicatiemiddelen zoals beeldbellen. In overleg met uw zorgverlener bepaalt u of uw afspraak digitaal plaatsvindt of op de polikliniek. Er zijn verschillende vormen van digitaal contact. Op de pagina Digitale zorg zetten we ze voor u op een rij.

  • Uw afspraak verzetten of annuleren

    Kunt u onverwacht echt niet naar uw afspraak  komen? Laat ons dit dan zo snel mogelijk weten. Bel  – uiterlijk 24 uur vóór de afspraak – met de polikliniek. Zo kunnen wij iemand anders helpen in uw plaats. Heeft u uw afspraak afgezegd? Dan is het van belang dat u zelf contact opneemt met de polikliniek om een nieuwe afspraak in te plannen.

    Wijzigen van afspraak via MijnMMC is niet mogelijk.

  • Hoe lang van te voren ontvang ik mijn vervolgafspraak?

    Een maand voordat u wordt verwacht op de polikliniek voor uw vervolgafspraak ontvangt u van ons een e-mail. Hierin wordt u uitgenodigd om zelf uw afspraak in te plannen via MijnMMC met daarbij uitleg hoe u dat doet.  Plant u zelf geen afspraak in of lukt het zelf plannen niet? Dan doen wij dit voor u. U ontvangt dan via e-mail de afspraakbevestiging.

  • Kan ik mijn zelf geplande afspraak ook wijzigen/annuleren?

    Wijzigen van afspraak via MijnMMC is niet mogelijk. Voor wijzigingen of annulering kunt u telefonisch contact opnemen met de polikliniek.

  • Waar kan ik terecht als ik het zelf plannen niet lukt?

    Lukt het zelf plannen via Mijn MMC niet? Neem dan telefonisch contact op met de polikliniek. Zij helpen u graag verder.

  • Kan ik al mijn afspraken voortaan zelf inplannen?

    Een groot deel van uw vervolgafspraken kunt u zelf plannen, nog niet alle afspraken zijn zelfplanbaar. U ontvangt dan van ons een maand van te voren een afspraakbevestiging.

  • Ik wil niet zelf plannen, kan de poli dat voor mij doen?

    Maakt u binnen 8 dagen geen afspraak nadat u van ons een bericht heeft ontvangen dat uw afspraak kan worden gepland? Dan wordt de afspraak vóór u gepland. U hoeft dus geen contact  met ons op te nemen, als zelfplannen voor u geen optie is.

Wat zijn de wachttijden bij Máxima MC?

In Máxima MC doen we ons best om u zo snel mogelijk te helpen. In het overzicht met wachttijden ziet u wanneer u ongeveer terecht kunt voor een eerste afspraak op de polikliniek, voor een behandeling of voor een onderzoek.