Wat kan ik doen met MijnMMC?
Dit kunt u terugvinden op de pagina ‘Wat is MijnMMC‘.
Heeft u vragen over MijnMMC? Kijk dan eerst of uw vraag op deze pagina met veelgestelde vragen wordt beantwoord.
Staat uw vraag er niet bij of wilt u graag hulp bij onduidelijkheden? Neem dan contact op met het MMC DigiPunt door een e-mail te sturen naar: digipunt@mmc.nl of via telefoonnummer (040) 888 6810 (maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 uur en 17.00 uur).
Heeft u een medisch inhoudelijke vraag? Neem dan contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent. Dit kan telefonisch of via een e-consult in MijnMMC.
Dit kunt u terugvinden op de pagina ‘Wat is MijnMMC‘.
U heeft uw DigiD nodig, bestaande uit gebruikersnaam en wachtwoord én een controle om uw identiteit vast te stellen via de DigiD app of SMS. Voor de identiteitscontrole is het noodzakelijk dat er een telefoonnummer aan uw DigiD is gekoppeld. Houd er rekening mee dat dit een aantal werkdagen duurt. Het is daarom raadzaam om dit voorafgaand aan het gebruik van MijnMMC vast te doen.
Meer informatie vindt u op de website van DigiD van de Rijksoverheid.
Zodra u door uw huisarts naar MMC bent doorverwezen kunt u gebruikmaken van MijnMMC. Lukt het niet om in te loggen, dan kunt u contact opnemen met het MMC DigiPunt. Dit doet u door een e-mail te sturen naar: digipunt@mmc.nl of via telefoonnummer (040) 888 6810 (maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 uur en 17.00 uur).
Ga naar www.mmc.nl en klik rechts bovenin op ‘MijnMMC’. Klik op de knop ‘Inloggen in MijnMMC’ en klik op de volgende pagina op ‘Inloggen’. Selecteer de inlogmethode via sms of de DigiD app. Vul vervolgens uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord in.
Afhankelijk van de gekozen inlogmethode vult u de toegangscode in, waarna u toegang krijgt tot uw medische gegevens.
Meer informatie over het gebruik van DigiD vindt u op de website van DigiD van de Rijksoverheid.
Uw DigiD login is strikt persoonlijk. Deze geeft toegang tot uw eigen medische gegevens. Het kan wenselijk zijn om toegang te krijgen tot de medische gegevens van uw partner, uw kind of degene waarvan u mantelzorger bent. Ook kan het voorkomen dat u voor hen een afspraak moet maken of een vragenlijst invullen. Als u dit digitaal wilt doen, doet u dit samen met degene voor wie u dit wilt doen. Diegene kan via de eigen DigiD login inloggen op MijnMMC.
DigiD voor uw kind
In Máxima MC heeft uw kind een DigiD nodig om inzage te krijgen in MijnMMC. Heeft uw kind binnenkort een afspraakbij Máxima MC?En heeft u voor uw kind nog geen DigiD? Vraag dit dan aan via de website van DigiD.
Let op: doe dit tijdig, want een aanvraag neemt drie werkdagen in beslag. Lees verder
Nabestaanden
Na het overlijden van een familielid kunt u contact opnemen met de behandelend arts om af te stemmen of u (delen van) het dossier van de overledene mag inzien. Het is aan de arts om u hier toestemming voor te geven.
De meest voorkomende problemen zijn:
Uw computer, tablet of smartphone dient te voldoen aan de volgende eisen:
We adviseren u om gebruik te maken van de laatste versie van uw besturingssysteem en webbrowser. Installeer dus altijd de beschikbare updates.
Heeft u vragen over MijnMMC? Kijk dan eerst of uw vraag op deze pagina met veelgestelde vragen wordt beantwoord.
Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met de helpdesk MijnMMC per e-mail: mijnmmc@mmc.nl of via telefoonnummer (040) 888 6810.
Heeft u een medisch inhoudelijke vraag? Neem dan contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent.
Mocht het u desondanks niet lukken om via MijnMMC uw medische gegevens te benaderen, dan kunt u via dit formulier een papieren afschrift van uw dossier opvragen.
Alleen uitslagen van onderzoeken, die zijn aangevraagd en uitgevoerd door MMC, zijn in MijnMMC terug te vinden. Uitslagen van onderzoeken, die zijn aangevraagd door uw huisarts, worden door MMC gerapporteerd aan uw huisarts. Voor vragen hierover, kunt u zich wenden tot uw huisarts.
U kunt via MijnMMC alleen verslagen inzien en geen beelden, zoals röntgenfoto’s en scans. Desgewenst zijn beelden opvraagbaar via het inzageformulier. Dit formulier kunt u inleveren de poli radiologie & nucleaire geneeskunde. Vaak kunnen zij de beelden direct met u delen.
Via uw huisarts heeft u een aanvraag meegekregen voor bloedafname. Uw huisarts kiest waar uw bloed wordt onderzocht. Het kan zijn dat uw huisarts ervoor kiest om uw bloed te laten onderzoeken bij een ander lab dan dat van Máxima MC.
Dit betekent dat u gewoon in Máxima MC terecht kan voor bloedafname, maar dat het in een ander lab wordt onderzocht. In dat geval staat de uitslag van het onderzoek niet in uw patiëntenportaal MijnMMC, maar in het informatiesysteem van uw eigen huisarts.
Mocht u graag al uw bloeduitslagen bij elkaar willen hebben staan in MijnMMC, dan kunt u dat bij uw huisarts aangeven.
Deze mogelijkheid is beschikbaar voor alle patiënten die vanaf 6 april 2021 een afspraak hebben (gehad) in Máxima MC. Voor een aantal patiënten, afhankelijk van de polikliniek waar zij onder behandeling zijn, is deze optie al langer beschikbaar.
Een e-consult is een alternatief voor een telefonische vraag of e-mail. U stelt eenvoudig en veilig uw vraag via MijnMMC. Een e-consult kunt u gebruiken bij medische niet-spoedeisende vragen die gaan over uw zorgtraject, zoals bijvoorbeeld uw diagnose of behandeling, die niet kunnen wachten tot de volgende afspraak.
De e-consulten zijn terug te vinden onder het kopje ‘e-consult’.
Als u binnen 5 werkdagen geen antwoord heeft ontvangen, neemt u contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent.
Dit is verschillend per polikliniek. Gemiddeld duurt het maximaal vijf werkdagen voordat u een reactie ontvangt op uw vraag.
Een e-consult is een alternatief voor een telefonische vraag of e-mail. U stelt eenvoudig en veilig uw vraag via MijnMMC. Een e-consult kunt u gebruiken bij medische niet-spoedeisende vragen die gaan over uw zorgtraject, zoals bijvoorbeeld uw diagnose of behandeling, die niet kunnen wachten tot de volgende afspraak.
Deze mogelijkheid is beschikbaar voor patiënten die vanaf 6 april 2021 een afspraak hebben (gehad) in Máxima MC. Voor een aantal patiënten, afhankelijk van de polikliniek waar zij onder behandeling zijn, is deze optie al langer beschikbaar.
Neem contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent.
Bij het aanvragen van uw herhaalmedicatie kunt u de gewenste apotheek aanpassen.
Máxima MC gaat op een veilige manier met uw digitale gegevens om. MijnMMC voldoet aan alle veiligheidseisen die de Nederlandse overheid stelt aan ziekenhuizen. Inloggen moet u doen met uw DigiD, de standaard die de overheid gebruikt voor het beveiligen van uw gegevens.
Wat kan ik zelf doen aan de veiligheid van mijn gegevens?
De gegevens die u invoert in MijnMMC worden opgenomen in het elektronisch patiëntendossier. Net als bij het huidige papieren dossier is het privacyreglement van toepassing bij het gebruik van het patiëntenportaal MijnMMC.
Als u geen gebruikmaakt van MijnMMC wordt u na 15 minuten automatisch uitgelogd.
Elke keer dat u inlogt wordt geregistreerd. We doen dit om te meten hoe vaak MijnMMC wordt gebruikt. De gegevens, die u invoert in MijnMMC, worden opgenomen in het elektronisch patiëntendossier. Hierop is het privacyreglement van toepassing.
Al onze medewerkers hebben wettelijk de plicht tot geheimhouding van uw persoons- en medische gegevens. Alleen met uw schriftelijke toestemming mag informatie over u verstrekt worden aan derden. Er wordt gelogd welke medewerkers van MMC uw dossier hebben bekeken. Als zij niet betrokken zijn bij uw behandeling, dienen zij te verantwoorden waarom zij in uw dossier kijken. U kunt via MijnMMC bij uw gegevens terugvinden welke medewerkers van MMC uw dossier hebben geraadpleegd.