Veelgestelde vragen

  • Ik ben verhuisd. Hoe kan ik mijn adreswijziging doorgeven aan het ziekenhuis?

    Ik ben verhuisd. Hoe kan ik mijn adreswijziging doorgeven aan het ziekenhuis?
    U kunt uw adreswijziging doorgeven bij de infobalie tijdens het eerstvolgende bezoek aan het ziekenhuis. Als u op korte termijn niet in het ziekenhuis komt, kunt u uw adreswijziging ook per e-mail doorgeven aan zapatient@mmc.nl. Vermeld ook uw geboortedatum.

  • Wanneer kan ik een patiënt bezoeken?

    Op de pagina bezoektijden vindt u informatie over de bezoektijden.

    Hoe kom ik in contact met een familielid/naaste in het ziekenhuis?
    Wij raden u aan contact op te nemen met familie of vrienden van de patiënt. Vaak is er één contactpersoon die het bezoek regelt. U kunt ook contact opnemen met de receptie van MMC via (040) 888 80 00.

  • Hoe kom ik in contact met een familielid/naaste in het ziekenhuis?

    Wij raden u aan contact op te nemen met familie of vrienden van de patiënt. Vaak is er één contactpersoon die het bezoek regelt. U kunt ook contact opnemen met de receptie van MMC via (040) 888 80 00.

  • Kan ik zelf een afspraak maken bij de medisch specialist?

    U kunt zelf een afspraak maken bij de medisch specialist. U heeft daarvoor wel een verwijsbrief nodig van uw huisarts. Als u al onder behandeling bent van een medisch specialist dan is een nieuwe verwijzing niet nodig wanneer u een controle afspraak bij diezelfde medisch specialist wilt maken. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de polikliniek van de medisch specialist. De contactgegevens van de verschillende poliklinieken vindt u in dit overzicht.

  • Kan ik zelf een medisch specialist kiezen?

    Als u een voorkeur heeft voor een bepaalde medisch specialist proberen wij dit voor u te regelen. Geef dit door op het moment dat u de afspraak maakt.

  • Contact met arts of verpleegkundige

    Het contact met uw arts of andere zorgprofessional loopt via de betreffende polikliniek. Mailadressen van onze zorgprofessionals zijn niet openbaar. We adviseren u dan ook om telefonisch contact te zoeken.

  • Wat zijn de wachttijden op dit moment?

    Voor de meest recente wachttijden van Máxima Medisch Centrum verwijzen wij u naar het overzicht toegangs- en wachttijden.

  • Ik wil graag mijn medisch dossier inzien/opvragen. Hoe moet dat?

    U kunt uw medisch dossier inzien via MijnMMC.
    Ook kunt u inzage in uw medisch/verpleegkundig dossier schriftelijk opvragen per specialisme. U vult het inzageformulier in en stuurt het per post naar de polikliniek van uw medisch specialist. U krijgt bericht als het dossier voor u klaarligt. Op vertoon van uw legitimatiebewijs kunt u het dossier vervolgens op de polikliniek inzien. Ook kunt u tegen een geringe vergoeding kopieën mee krijgen.

  • Hoe lang wordt mijn medisch dossier bewaard door het ziekenhuis?

    Wettelijk gezien moet uw medisch dossier 15 jaar bewaard worden door een ziekenhuis. In MMC wordt uw dossier 20 jaar bewaard.

  • Ik wil graag mijn röntgenbeelden opvragen, kan dat?

    Ja, u kunt tegen betaling een (digitale) kopie opvragen van uw röntgenbeelden. U doet dit door het inzageformulier (aanvraagformulier en de eenmalige bankmachtiging) in te vullen. Dit formulier kunt u afgeven bij de afdeling radiologie. Vaak kunnen zij de beelden direct voor u op een CD branden.

  • Hoe zit het met de privacy in Máxima Medisch Centrum?

    De gegevens van patiënten zijn streng beveiligd. Als gegevens in het kader van kwaliteitsbewaking worden verzameld, wordt dit anoniem gedaan zodat de privacy van u als patiënt niet in gevaar komt. Heeft u bezwaar tegen het anoniem gebruik van uw gegevens dan kunt u dit kenbaar maken bij de medewerker van afdeling opname.
    U heeft het recht om onderzocht en behandeld te worden buiten het gezichtsveld en gehoor van anderen. Bent u opgenomen op een meerpersoonskamer en wilt u meer privacy, dan kunt u dit aangeven bij de verpleegkundigen. Bij balies vragen wij u afstand te houden om de privacy van andere patiënten ook te respecteren.

  • Waar vind ik meer informatie over de kosten van een behandeling?

    Ga naar het overzicht tarieven behandelingen.

  • Ik heb een vraag over een rekening die ik thuis heb gekregen van het ziekenhuis of van mijn zorgverzekeraar. Bij wie kan ik hiervoor terecht?

    Bekijk de vragen en antwoorden op ‘Veelgestelde vragen over uw factuur‘. Staat uw vraag er niet tussen of wenst u meer informatie, dan kunt u contact opnemen met onze zorgadministratie, afdeling facturatie: tel. (040) 888 91 10.

  • Heb ik recht op een second opinion?

    Ja, lees hier meer over uw rechten en plichten. Als u een second opinion wilt, kunt u dit aanvragen bij uw medisch specialist. Hij zal u hierin begeleiden. U kunt ook uw huisarts een verwijsbrief vragen voor een second opinion.

  • Wat gebeurt er met mijn bloed en weefsel dat is afgenomen tijdens onderzoek?

    Om te bepalen welke ziekte u heeft of hoe deze ziekte behandeld kan worden, is het vaak nodig om bloed en/of weefsel af te nemen voor onderzoek. Na dit onderzoek blijft meestal bloed of weefsel over. Dit restmateriaal (bloed en/of weefsel) wordt (anoniem) gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek en onderwijs. Het is mogelijk dat u niet wilt dat uw bloed of weefsel wordt gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek en onderwijs. Wij vragen u vriendelijk om dit in dat geval duidelijk kenbaar te maken bij uw specialist. Hij geeft uw wens door aan het laboratorium. Meer informatie vindt u ook op http://www.uwbloedserieus.nl/goedgebruik.php

  • Kan ik mijn mobiele telefoon gebruiken in het ziekenhuis?

    Op de meeste poliklinieken en afdelingen mag u uw mobiele telefoon gebruiken. We hebben een gratis WiFi-netwerk waar u gebruik van kunt maken. Uw mobiele telefoon mag niet aanstaan op plaatsen waar een verbodsbord of -sticker hangt. Wilt u tijdens het telefoneren rekening houden met de andere patiënten?

    Respecteer de privacy van patiënten, bezoekers en zorgverleners. Vraag voor opname van beeld of geluid toestemming aan de betrokkene(n).

  • Kan ik mijn huisdier meenemen naar MMC?

    Met uitzondering van blindengeleide- en hulphonden is het niet toegestaan om huisdieren mee te nemen in het ziekenhuis.

  • Waar kan ik terecht met opmerkingen en klachten?

    Voor tips, complimenten en klachten kunt u terecht bij de klachtenfunctionaris.

  • Ik wil graag werken/stage lopen bij Máxima Medisch Centrum, kan dat?

    Alle informatie over vacatures en stage lopen bijMMC vindt u op www.werkenbijmmc.nl

  • Ik wil graag vrijwilligerswerk doen bij MMC, kan dat?

    Vrijwilligers spelen een belangrijke rol binnen MMC. Ze vervullen taken die vaste medewerkers niet altijd kunnen doen. Lees meer over vrijwilligerswerk in MMC.

  • Ik wil graag meedenken met MMC, kan dat?

    Ja, dat kan door lid te worden van het klantenpanel.