Veelgestelde vragen

Adreswijziging

  • Ik ben verhuisd. Hoe kan ik mijn adreswijziging doorgeven aan het ziekenhuis?

    U kunt uw adreswijziging doorgeven bij de infobalie tijdens het eerstvolgende bezoek aan het ziekenhuis. Als u op korte termijn niet in het ziekenhuis komt, kunt u uw adreswijziging ook per e-mail doorgeven aan patientenregistratie@mmc.nl. Vermeld ook uw geboortedatum.

Contact met patiënten

  • Wanneer kan ik een patiënt bezoeken?

    Op de pagina bezoektijden vindt u informatie over de bezoektijden.

  • Hoe kom ik in contact met een familielid/naaste in het ziekenhuis?

    Wij raden u aan contact op te nemen met familie of vrienden van de patiënt. Vaak is er één contactpersoon die het bezoek regelt. U kunt ook contact opnemen met de receptie van MMC via (040) 888 80 00.

Afspraak medisch specialist

  • Kan ik zelf een afspraak maken bij de medisch specialist?

    U kunt zelf een afspraak maken bij de medisch specialist. U heeft daarvoor wel een verwijsbrief nodig van uw huisarts. Als u al onder behandeling bent van een medisch specialist dan is een nieuwe verwijzing niet nodig wanneer u een controle afspraak bij diezelfde medisch specialist wilt maken (mits uw laatste afspraak niet meer dan een jaar geleden was). Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de polikliniek van de medisch specialist. De contactgegevens van de verschillende poliklinieken vindt u in dit overzicht.

  • Kan ik zelf een medisch specialist kiezen?

    Als u een voorkeur heeft voor een bepaalde medisch specialist proberen wij dit voor u te regelen. Geef dit door op het moment dat u de afspraak maakt.

Contact met arts of verpleegkundige

  • Hoe verloopt het contact met de arts of verpleegkundige?

    Het contact met uw arts of andere zorgprofessional loopt via de betreffende polikliniek. Mailadressen van onze zorgprofessionals zijn niet openbaar. We adviseren u dan ook om telefonisch contact te zoeken.

Wachttijden

  • Wat zijn de wachttijden op dit moment?

    Voor de meest recente wachttijden van Máxima MC verwijzen wij u naar het overzicht toegangs- en wachttijden.

Medisch dossier

  • Ik wil graag mijn medisch dossier inzien/opvragen. Hoe moet dat?

    U kunt uw medisch dossier inzien via MijnMMC. Ook kunt u inzage in uw medisch/verpleegkundig dossier schriftelijk opvragen per specialisme. U vult het Verzoek tot afschrift dossier in en stuurt het per post naar de polikliniek van uw medisch specialist. U krijgt bericht als het dossier voor u klaarligt. Op vertoon van uw legitimatiebewijs kunt u het dossier ophalen.

    Wilt u meerdere dossiers opvragen, dan kunt u het verzoek tot afschrift versturen aan:
    Máxima MC
    Secretariaat Kwaliteit & Veiligheid
    Postbus 90052
    5600 PD Eindhoven

    Heeft u problemen met inloggen of een andere vraag over MijnMMC? Kijk dan hier voor de antwoorden op veelgestelde vragen.

  • Hoe lang wordt mijn medisch dossier bewaard door het ziekenhuis?

    Uw gegevens worden twintig jaar na afloop van de behandeling bewaard. Na die tijd worden ze vernietigd, tenzij er redenen zijn om ze langer te bewaren (bijvoorbeeld bij chronische ziekten, een zeldzame aandoening, erfelijkheidsonderzoek of een wettelijke verplichting). Bij dossiers van kinderen gaat deze bewaartermijn pas van start vanaf het moment dat zij achttien jaar worden. Lees hier meer over het medisch dossier.

  • Ik wil graag mijn röntgenbeelden opvragen, kan dat?

    Ja, u kunt een (digitale) kopie opvragen van uw röntgenbeelden. U doet dit door het inzageformulier in te vullen. Dit formulier kunt u afgeven bij de afdeling radiologie. Vaak kunnen zij de beelden direct voor u op een CD branden.

  • Can I have a transcript from my file?

    If you want a request of a transcript from your file you can fill in this form: Request for a transcript from your file

  • Hoe geef ik toestemming voor het delen van mijn medische gegevens (opt-in), of hoe trek ik deze toestemming in?

    Tijdens uw bezoek aan Máxima MC wordt uw toestemming gevraagd voor het delen van uw medische gegevens (opt-in). Lees hier meer over hoe u toestemming geeft of intrekt.

Kosten van een behandeling

  • Waar vind ik meer informatie over de kosten van een behandeling?

    Ga naar het overzicht tarieven behandelingen.

  • Ik heb een vraag over een rekening die ik thuis heb gekregen van het ziekenhuis of van mijn zorgverzekeraar. Bij wie kan ik hiervoor terecht?

    Bekijk de vragen en antwoorden op ‘Veelgestelde vragen over uw factuur‘. Staat uw vraag er niet tussen of wenst u meer informatie, dan kunt u contact opnemen met onze zorgadministratie, afdeling facturatie: tel. (040) 888 91 10. Dit kan elke werkdag tussen 8.30 uur en 12.30 uur. Op woensdag is deze afdeling gesloten.

Second opinion

  • Heb ik recht op een second opinion?

    Ja, lees hier meer over uw rechten. Als u een second opinion wilt, kunt u dit aanvragen bij uw medisch specialist. Hij zal u hierin begeleiden. U kunt ook uw huisarts een verwijsbrief vragen voor een second opinion.

Restmateriaal

  • Wat gebeurt er met mijn bloed en weefsel dat is afgenomen tijdens onderzoek?

    Om te bepalen welke ziekte u heeft of hoe deze ziekte behandeld kan worden, is het vaak nodig om bloed en/of weefsel af te nemen voor onderzoek. Na dit onderzoek blijft meestal bloed of weefsel over. Dit restmateriaal (bloed en/of weefsel) wordt (anoniem) gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek en onderwijs. Het is mogelijk dat u niet wilt dat uw bloed of weefsel wordt gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek en onderwijs. Wij vragen u vriendelijk om dit in dat geval duidelijk kenbaar te maken bij uw specialist. Hij geeft uw wens door aan het laboratorium. Lees meer informatie over restmateriaal.

Mobiele telefoon

  • Kan ik mijn mobiele telefoon gebruiken in het ziekenhuis?

    Op de meeste poliklinieken en afdelingen mag u uw mobiele telefoon gebruiken. We hebben een gratis WiFi-netwerk waar u gebruik van kunt maken. Uw mobiele telefoon mag niet aanstaan op plaatsen waar een verbodsbord of -sticker hangt.

    Wilt u tijdens het telefoneren rekening houden met de andere patiënten? Gebruikt u uw telefoon voor opname van beeld of geluid? Vraag dan toestemming aan de betrokkene(n). Respecteer de privacy van patiënten, bezoekers en zorgverleners.

Huisdieren

  • Kan ik mijn huisdier meenemen naar MMC?

    Met uitzondering van hulp- en blindengeleidehonden is het niet toegestaan om huisdieren mee te nemen in het ziekenhuis. Er zijn (steriele) ruimtes waar de hulp- en blindengeleidehond niet naar binnen mag vanwege infectiepreventie.

Route in MMC

Opmerkingen/klachten

Werken bij MMC of stage lopen

  • Ik wil graag werken/stage lopen bij Máxima MC, kan dat?

    Alle informatie over vacatures en stage lopen bij MMC vindt u op: www.werkenbijmmc.nl

Vrijwilligerswerk

  • Ik wil graag vrijwilligerswerk doen bij MMC, kan dat?

    Vrijwilligers spelen een belangrijke rol binnen MMC. Ze vervullen taken die vaste medewerkers niet altijd kunnen doen. Lees meer over vrijwilligerswerk in MMC.

Patiëntenpanel

  • Ik wil graag meedenken met MMC, kan dat?

    Ja, dat kan door lid te worden van het klantenpanel.

Openingstijden

  • Wat zijn jullie openingstijden?

    Onze poliklinieken zijn doordeweeks geopend van 8.30 – 17.00 uur.

    Gewijzigde openingstijden op feestdagen
    Op feestdagen gelden er gewijzigde openingstijden in ons ziekenhuis en zijn poliklinieken gesloten. Dit geldt voor: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Bevrijdingsdag, Hemelvaartsdag, Tweede Pinksterdag en Eerste en Tweede Kerstdag.

    Op deze data zijn onze poliklinieken dicht. Ook de laboratoria en afdeling radiologie zijn gesloten. Dit betekent dat u op deze dagen geen bloed kunt laten prikken en geen röntgenfoto’s kunt laten maken.

Algemeen

  • Gevonden voorwerpen

    De Beveiliging is de plaats waar alle gevonden voorwerpen worden afgegeven. Zij registreren het gevonden dan wel vermiste voorwerp.

    De medewerkers van de afdeling Beveiliging zijn 24 uur per dag bereikbaar:
    Locatie Eindhoven, telefoon 5249 of per mail beveiliging.ehv@mmc.nl
    Locatie Veldhoven, telefoon 9490 of per mail beveiliging.vhv@mmc.nl

  • Heeft MMC een mortuarium?

    Een patiënt die in Máxima MC overlijdt, wordt overgebracht naar het mortuarium. Het mortuarium van MMC wordt 24 uur per dag beheerd door Van der Stappen Uitvaartverzorging. In deze folder leest u meer over de praktische zaken die in de eerste uren na het overlijden belangrijk zijn. Het gaat met name over de verzorging van de overledene, de wijze waarop deze zorg plaatsvindt en wie deze zorg betaalt.

Overleden patiënt

  • Waar kan ik het overlijden van een patiënt melden?

    Om een overlijden te melden kunt u gebruik maken van het formulier Melding overleden patiënt.