Veelgestelde vragen coronavirus

Op deze pagina vindt u veelgestelde vragen over het coronavirus.

Afspraak en behandeling

  • Ik heb een afspraak in het ziekenhuis, gaat die door?

    De afspraken, digitaal of op de polikliniek, gaan door. Het is mogelijk dat uw afspraak uitgesteld wordt. U wordt hier in dat geval over gebeld.

    Als u niet bent gebeld, dan gaat uw afspraak gewoon door. Wij verzoeken u niet zelf hierover naar het ziekenhuis te bellen.

    Heeft u een afspraak en heeft u corona-gerelateerde klachten, of zou u volgens de GGD-regels in thuisquarantaine moeten, neemt u dan contact op met de polikliniek om te overleggen of uw afspraak uitgesteld kan worden, of telefonisch kan plaatsvinden.

  • Ik heb een opname of operatie gepland. Gaat deze door?

    Als u niet bent gebeld, dan gaat uw operatie gewoon door. Wij verzoeken u niet hierover zelf naar het ziekenhuis te bellen.

    Heeft u een geplande opname of operatie en heeft u corona-gerelateerde klachten, of zou u volgens de GGD-regels in quarantaine moeten, neemt u dan contact op met de betreffende polikliniek om te overleggen of de opname uitgesteld kan worden.

  • Mijn afspraak of operatie is uitgesteld. Wanneer wordt er contact met mij opgenomen voor een nieuwe afspraak?

    Afspraken zijn uitgesteld, worden op een later moment opnieuw gepland. MMC neemt hiervoor contact met u op. Helaas kunnen we niet aangeven op welke termijn dit is. Wij doen onze uiterste best zo spoedig mogelijk de noodzakelijke zorg te verlenen.

    Mocht uw gezondheidssituatie veranderen, overleg dan altijd met de polikliniek.

  • Ik heb een telefonische afspraak, maar ben nog niet gebeld. Hoe komt dat?

    Waar mogelijk blijven afspraken telefonisch of via een webcamconsult plaatsvinden. Houd er hierbij rekening mee dat u niet exact op het afgesproken tijdstip gebeld wordt.

  • Ik kan geen afspraak maken via MijnMMC, hoe komt dat?

    Momenteel is het niet mogelijk om uw afspraken zelf in te plannen via MijnMMC. Op onze poliklinieken wordt bekeken welke afspraken door kunnen gaan en in welke vorm (een afspraak in het ziekenhuis, een telefonische afspraak of een webcamconsult).

  • Mijn afspraak/behandeling is eerder uitgesteld en mijn klachten verergeren. Kan ik nu wel terecht?

    Als uw zorgvraag mogelijk dringender wordt, neem dan contact op met uw zorgverlener. Op alle poliklinieken beoordelen de specialisten welke patiënten het eerst gezien moeten worden. Hiervoor overleggen zij indien nodig met uw huisarts.

  • Kan ik bloed laten prikken in het ziekenhuis?

    Dat is mogelijk. We vragen u hiervoor een afspraak te maken. Bekijk de openingstijden.

Gezondheidsklachten

  • Behoor ik tot de risicogroep?

    Informatie hierover vindt u bij het RIVM. Op onze website vindt u informatie voor specifieke (kwetsbare) patiëntgroepen van ons ziekenhuis, zoals zwangeren en oncologische patiënten.

  • Wat moet ik doen als ik klachten heb?

    Blijf thuis bij klachten. Indien u een afspraak heeft, neem dan alstublieft telefonisch contact op met de polikliniek. Verdere adviezen bij klachten vindt u op de website van het RIVM.

  • Ik heb vragen over het coronavirus. Waar kan ik terecht?

    Voor alle actuele informatie over het coronavirus verwijzen we u naar de website van het RIVM. Ook kunt u terecht bij het landelijke publieksinformatienummer: 0800 – 1351.